Нийгэм
Нийтийн тээврийн салбараа бүхэлд нь шинэчилье
Нийтийн тээвэрт явж буй автобусны парк шинэчлэлт хийж буй нь сайн хэрэг. Гэвч хэдэн шинэ автобус хүлээж аваад дарга нар очоод тууз хайчлаад, үг хэлснээр нийтийн тээврийн тулгамдсан асуудал, иргэдийн тав тухай зорчих эрхийг хангаж чадахгүй нь мэдээж. Нөгөө талдаа нийтийн тээвэрт явж буй 900 гаруй автобусыг бүгдийг нь шинэчилнэ гэвэл асар их мөнгө, цаг хугацаа орох нь дамжиггүй. Нийтийн тээврийн асуудлыг “ОК” болгоход асуудлыг том жижиг гэлтгүй авч үзэх шаардлага зүй ёсоор гарч ирж байна. Иргэд ч нийтийн тээврийн талаарх санал гомдлоо илэрхийлсээр. Нийтийн тээврийн газрын цахим хуудаст өдөр бүр шахуу л гомдол мэдүүлдэг аж.
Шинэчлэл энгийн зүйлээс эхэлдэг гэдэг. Одоо нийтийн тээвэрт явж автобуснууд сэрүүцүүлэгч алга. Оргил ачааллын үе буюу ажил цуглах, тарах цагаар бараг бүх чиглэлийн автобус “пиг дүүрэн” хүнтэй явдаг. Тэгвэл зуны улиралд сэрүүцүүлэгч байхгүй тул амьсгал давчидсан, хөлс нь урссан хүмүүс л байна. Зундаа яг л “буузны жигнүүр” шиг бүгчим халуун гэж зүйрлэхэд хилсдэхгүй байх. Тэр олон хүний хөлс, шиврийн үнэр хамар сэтлэм сэнхийж явдаг нь тодорхой. Бие муутай, жирэмсэн хүн ухаан алдаж унах бол энүүхэнд.
Харин өвлийн цагт мөсөн хонгио. Хөргөгч хөлдөөгчтэй адилтгаж болох юм. Хамрын үзүүр улайж, хөлийн хуруу чимчигнээд л явна шүү дээ. Саяхан нэгэн иргэн “Хүүхэд сууя гэж сонирхоод байхаар өнөө хоёр давхар шинэ автобусанд суулаа. Сайхан л байна. Гэхдээ хоёр давхарт нь сэрүүцүүлэгч, онгойх цонх, салхивч алга. Бүгчим гэж жигтэйхэн юм” гэж нийтийн тээврийн талаар санал, гомдол хүлээж авдаг цахим хуудаст бичсэн байна лээ. Тийм бол нөгөө л хуучин автобуснууд шиг зундаа хөлстэй, өвөлдөө цантай л байх нь. Эсвэл жолооч нь сэрүүцүүлэгчээ ажиллуулахгүй байна уу. Бүр халуун, хүйтэн үлээх системгүй ч юм уу гэсэн асуудал үүсэх нь. Уг нь цаг улиралдаа зохицуулаад тэр системийг ажиллуулаад явж яагаад болохгүй гэж.
Сүүлийн үед жолооч нар нь бэлэн мөнгө аваад автобусны үйлчилгээ эрхлэгч компаниуд ашиггүй ажиллах боллоо. Смарт картыг солихоос өөр арга байхгүй гэсэн асуудал ч гарч ирдэг боллоо. Тэгвэл автобусны карт цэнэглэх газар хуруу дарам цөөн байна. Карт цэнэглэж буй ТҮЦ-нээс банкны карт уншуулаад цэнэглэх гэхэд боломжгүй гэсэн хариу сонсдог. Банкны карт уншуулж автобусны картаа цэнэглэлээ гэхэд 200 төгрөгийн шимтгэл нэмж авах нь энүүхэнд. Ийм байхад иргэд бэлэн мөнгө өгөөд явахаас өөр арга алга. Тэгэхээр автобусанд сууж буй 10 хүний 3-4 нь бэлэн өгдөг нь яах аргаггүй үнэн юм. Уг нь энэ тогтсон системээ сайжруулаад, автобусны карт цэнэглэх цэг, боломжуудыг боловсронгуй болгоод явбал зорчигч болон автобусны үйлчилгээ үзүүлэгч гээд аль аль талдаа хэрэгтэй, ашигтай баймаар.
Байсхийгээд л автобус шатлаа гэсэн мэдээлэл гардаг. Азаар хүний амь үрэгдэж, бэртэж гэмтсэн харамсалтай зүйл тохиохгүй байгаа нь баясалтай. Гэхдээ л автобусанд сууж яваад шатаж, дэлбэрч мэднэ гэсэн айдас хүйдэс иргэдэд төрж байна. Ийм эрсдэлтэй нийтийн тээвэр манайхаас өөр улсад лав байхгүй биз. За тэгээд жолооч нь тамхи татсан, автобусаа цэвэрлээгүй байна, суудлын бүрээс нь халтартсан гээд асуудал, гомдол ар араасаа хөвөрч л байдаг. Түүнийг тоож арга хэмжээ авсан нь алга. Алга гэдэг нь эдгээр асуудал шийдэгдээгүй учраас тэгж хэлж байгаа юм.
Энэ бүгдээс үзэхэд зорчигчоо анхаардаггүй нийтийн тээвэрт хэн суух билээ дээ. Бор гэртээ богд Хар гэртээ хаан гэдэг шиг түгжрээд ч гэсэн өөрийн унаандаа тавтай явахыг хүн бүр хүснэ. Автобусаа бүгдийг шинэчилж амжаагүй ч гэсэн явж хэдийгээ арчилж тордоод зорчигчдын ая тухыг хангаад байж болдоггүй юм уу. Нийтийн тээвэрт явж буй автобус ая тухтай байвал зорчигч нэмэгдэнэ. Үйлчилгээ үзүүлэгчдийн ашиг орлого нэмэгдэнэ, хотын түгжрэл бага ч атугай буурна гээд маш олон эерэг хандлага гарна шүү дээ.
Иргэдийн гаргадаг бас нэг түгээмэл санал нь нийтийн тээврийн автобусны үйлчлэх цагийг сунгах. Шөнийн цагаар хувийн хэвшлийн бага оврын автобус явуулж асуудлыг шийдэж болно гэсэн гаргалгаа хүртэл хэлдэг. Энэ мэтээр нийтийн тээвэрт парк шинэчлэлтэй зэрэгцээд хийх, шийдвэрлэх асуудал маш олон байна. Эрхэм дарга нар анхааралдаа авна буй заа.
Нийгэм
ИБУИНХУ-аас манай улсад англи хэлний хөтөлбөр хэрэгжүүлэхэд зориулж 10 сая фунтийн дэмжлэг үзүүлэхээ илэрхийллээ
Их Британи Умард Ирландын Нэгдсэн Хаант Улсын Гадаад хэргийн сайд Дэвид Камерон Монгол Улсад айлчилж байна. Айлчлалын хүрээнд өнөөдөр Боловсрол, шинжлэх ухааны сайд Л.Энх-Амгалантай уулзаж, 23 дугаар сургуулиар зочлон, Pearson англи хэлний хөтөлбөрийн хэрэгжилттэй танилцлаа.
Pearson англи хэлний хөтөлбөрийг манай улс 2022-2023 оны хичээлийн жилд 38 сургуульд туршилтаар хэрэгжүүлсэн бол энэ хичээлийн жилд төрийн өмчийн бүх ерөнхий боловсролын сургуулийн 5-6 дугаар ангийн 140 орчим мянган хүүхэд судалж байна. Ирэх хичээлийн жилд Pearson хөтөлбөрийг судлах сурагчдын тоог нэмэгдүүлнэ.
2023 онд батлагдсан Боловсролын ерөнхий хуулиар сурагчдын судлах үндсэн гадаад хэл нь англи хэл байхаар хуульчилсан. Тиймээс хуулийн хэрэгжилтийг хангах зорилгоор ирэх 2024 оны 9 дүгээр сарын 1-нээс 3 дугаар ангийн сурагчид англи хэл үзэж эхэлнэ. Мөн энэ хүрээнд багш нарыг бэлтгэх, давтан сургах юм. Англий хэлний хөтөлбөрийг хэрэгжилтийг ИБУИНХУ-ын Гадаад хэргийг сайд дэмжихээ илэрхийлж 3 жилийн хугацаанд 10 сая фунтийн дэмжлэг үзүүлнэ гэлээ.
Pearson англи хэлний хөтөлбөрөөс гадна тус улсын Кембрижийн их сургуультай манай улс боловсролын салбарт хамтран ажилладаг. Энэ хүрээнд олон улсад хүлээн зөвшөөрөгдсөн ерөнхий боловсролын тогтолцоог бүрдүүлэх, бэхжүүлэх ажлууд үе шаттай хэрэгжиж байна.
Мөн дэлхийн хэмжээнд их дээд сургуулиудын эрэмбэ чансааг тогтоодог Times Higher Education байгууллагатай хамтран 2023 онд Монгол Улсад үйл ажиллагаа явуулж байгаа дээд боловсролын байгууллагуудын үндэсний эрэмбийг анх удаа тогтоосон. Хамтын ажиллагаа цаашид ч үргэлжилж тодорхой давтамжтайгаар эрэмбэ чансааг шинэчилж байх юм. Үндэсний үнэлгээний тогтолцоогоо бэхжүүлэх зорилгоор бид Английн AQA байгууллагатай мөн хамтран ажилладаг.
Чевнингийн хөтөлбөрийн хүрээнд сүүлийн жилүүдэд манай улсаас Англи улсад 200 гаруй оюутан суралцаж төгсөөд байна. Тэтгэлгийн хэмжээ болон хамрагдах оюутны тоог нэмэгдүүлэх чиглэлээр ажиллаж байна. Энэ мэтчилэн ИБУИНХУ болон Монгол Улсын боловсролын салбар дахь хамтын ажиллагаа улам бүр өргөжиж байна
Нийгэм
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн хувьцаа эзэмшигчдийн ээлжит хурал боллоо
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн Хувьцаа эзэмшигчдийн ээлжит хурал 2024 оны 4 дүгээр сарын 26-ны өдөр Монголын хүүхдийн ордонд боллоо. Хуралд тус компанийн төрийн эзэмшлийн хувьцааг эзэмшигчийн эрхийг хэрэгжүүлэгч, саналын эрх бүхий төлөөлөгч болон компанийн удирдлагууд оролцов.
Хувьцаа эзэмшигчдийн ээлжит хурлаар “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн 2023 оны үйл ажиллагааны болон санхүүгийн тайлан, аудитын дүгнэлт, ноогдол ашиг мөн компанийн дүрэмд оруулах өөрчлөлт зэрэг асуудлуудыг хэлэлцлээ.
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК 2023 онд 28.4 сая тонн нүүрс экспортолж, нийт нүүрсний экспортын 40.8 хувийг дангаараа бүрдүүлж Монгол Улсын төсөвт 2.8 их наяд төгрөгийн татвар хураамж төвлөрүүлсэн амжилттайгаар 2024 оны хувьцаа эзэмшигчдийн ээлжит хурлыг хийлээ.
Тайлангийн хугацаанд компанид Засгийн газраас онцгой дэглэм тогтоосноор засаглал, санхүүгийн сахилга бат сайжирч, нүүрс ачих, экспортлох, тээвэрлэх, хил нэвтрүүлэх үйл явц сайжирсныг компанийн ТУЗ-өөс онцлон тэмдэглэлээ.
Хуралд оролцогч хувьцаа эзэмшигчид компанийн ТУЗ болон удирдлагын бүрэлдэхүүнээс компанийн үйл ажиллагаа, ногдол ашиг хуваарилах болон бусад асуудлаар нээлттэй асуулт асууж хариулт авлаа.
Хувьцаа эзэмшигчдийн ээлжит хурлыг компанийн албан ёсны цахим хуудас болон бусад хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр шууд дамжуулан нийт хувьцаа эзэмшигчдэд нээлттэй, ил тод зохион байгууллаа гэж Эрдэнэс Тавантолгой ХК-иас мэдээллээ.
Нийгэм
Авто замын нүхэн эвдрэл засварлах ажил үргэлжилж байна
2024 онд нийслэлийн замын сангийн хөрөнгөөр нийт 17 байршилд хотын гол болон туслах гудамж, замуудыг шинэчилж байна.
Өнөөдрийн байдлаар 6 байршилд засвар, шинэчлэлтийн ажил үргэлжилж байна. Тодруулбал,
-Намьяанжүгийн гудамж буюу Зүүн 4 замаас урагш Нарантуулын уулзвар хүртэлх
-Амгалангийн зам буюу Ботаникийн эцсээс Улиастайн гүүр хүртэлх
-ХААИС-ийн уулзвараас зүүн тийш Буган халиун чиглэл
-Соёолжийн нүхэн гарцаас Нарантуулын уулзвар хүртэлх
-Хилчин гудамжны засвар шинэчлэлтийн ажил үргэлжилж байна.
Мөн хотын гол болон туслах гудамж, замын урсгал засвар буюу нүхэн эвдрэлийг засварлах ажлыг төвийн 6 дүүрэгт 201 байршилд хийнэ. Өнөөдрийн байдлаар замын нүхэн эвдрэлийг засварлах ажил 35 хувьтай үргэлжилж байна. Тодруулбал,
-Чингэлтэйн өргөн чөлөө,
– Галданбошогтын гудамжны авто зам,
-Хайлаастын зам,
-Ажилчны гудамжны авто зам,
– Хараагүйчүүдийн төвийн зам,
-Хасбаатарын гудамж,
-Ард Аюушийн гудамжны авто зам,
-Хүннүгийн гудамжны авто зам,
-Шархадны гудамжны авто зам,
-Натурын туслах авто зам,
-Олимпын гудамжны авто зам,
-Парисын гудамжны авто замын нүхэн эвдрэлийг засварлаж дууслаа.
Харин Нарны зам, Энхтайваны өргөн чөлөө, 22-ын товчооны авто зам, Өнөр хорооллын авто зам, Үйлдвэрчний гудамж, Хүнсчдийн гудамжны авто зам зэрэг 30 орчим байршилд авто замын нүхэн эвдрэл засварлах ажил үргэлжилж байна.
-
Эдийн засаг17 цаг өмнө
ЭТТ: 800 мянган тонн хатуу коксжих нүүрс биржээр арилжлаа
-
Нийгэм15 цаг өмнө
Үндэсний аудитын газар нам, эвслийн мөрийн хөтөлбөрт хийсэн дүгнэлтээ ирүүллээ
-
Нийгэм14 цаг өмнө
Баян-Өлгий аймагт хаагдсан зам, давааг нээх ажиллагаа үргэлжилж байна
-
Улс төр17 цаг өмнө
“Монгол Улсын шүүх эрх мэдлийн хөгжлийн бодлого батлах тухай” Улсын Их Хурлын тогтоолын төслийг батлав
-
Улс төр10 цаг өмнө
Бүгд Найрамдах Энэтхэг Улсын Элчин сайд Итгэмжлэх жуух бичгээ өргөн барилаа
-
Нийгэм15 цаг өмнө
АТГ: Иргэн, хуулийн этгээдээс 92 өргөдөл, гомдол хүлээн авав
-
Нийгэм15 цаг өмнө
Нийт шүүгчийн хуралдаан, шүүгчдийн зөвлөгөөн боллоо
-
Нийгэм12 цаг өмнө
Авто замын нүхэн эвдрэл засварлах ажил үргэлжилж байна