Дэлхий дахинд
Ким-Трампын уулзалтын өмнө

Хойд Солонгосын удирдагч Ким Жон Уны АНУ-ын ерөнхийлөгч Дональд Трамптай хийх хоёр дахь удаагийн уулзалт энэ хоёрдугаар сарын 27-28-ны өдрүүдэд Вьетнамын Ханой хотноо товлогдсон. Уулзалт хэрхэн болох талаар хоёр улсын албаныхан ихэд нууцалж байгаа бол олон улсын хэвлэлүүд таамаг дэвшүүлж байна. Тухайлбал, Хойд Солонгосын удирдагч Ханойд галт тэргээр явж очихоор төлөвлөж магадгүй гэнэ. Учир нь Хятадаар дамжин Ханойд хүрэх боломжтой төмөр замын буудалд Хойд Солонгосын төлөөлөгчид харагдсан байна. Вьетнамын эх сурвалжийн мэдээлснээр Хойд Солонгосын төлөөлөгчид Хятадтай хил залгаа Лан Сон хотоос Ханой руу автомашинаар явж ирсэн гэнэ. Үүнээс гадна Хойд Солонгосын төлөөлөгчид Хятад, Вьетнамын хилд зочилж, зам болон тухайн газрын нөхцөл байдалтай танилцсан гэж Японы Асахи телевизэд мэдээлжээ. Вьетнамын Лан Сон хотод нисэх онгоц газардах нисэх буудал байхгүй учир Хойд Солонгосын төлөөлөгчид галт тэрэг эвсэл автозамаар зорчихоос өөр аргагүй зэргээс үндэслэн дээрх дүгнэлтийг хийжээ. Түүнчлэн Хойд Солонгосын удирдагч Ханой руу шууд нисэх төлөвлөгөөтэй байсан бол төлөөлөгчдөө тийш илгээхгүй байсан биз. Хэрэв Хойд Солонгосын нийслэлээс Бээжин, Лан Соноор дамжин Ханойд галт тэргээр явж очно гэж тооцвол ойролцоогоор 4000 км замыг туулах аж. Зорчигч тээврийн галт тэрэгний хурдаар тооцвол энэ зайг 60 цагт туулах гэнэ. Гэвч Өмнөд Солонгосын хэвлэлүүд галт тэргээр Пеньянаас Ханой хүртэл явах хол зам нь аюулгүй байдал зэрэг олон асуудлыг дагуулна гэж бичжээ. Тухайлбал, Ким Жон Уны галт тэрэг Хятадын төмөр замыг ашиглахаар бол тус улсын хурдны галт тэрэгний хуваарьт өөрчлөлт оруулахад хүргэх аж. Тиймээс Ким Жон Ун өмнөх шигээ Бээжин рүү хуягт галт тэргээрээ хүрээд Ханой руу нисэх нь илүү магадлалтай хувилбар гэнэ. АНУ-ын ерөнхийлөгчтэй хийсэн анхны түүхэн уулзалт өнгөрсөн 2018 оны зургадугаар сард Сингапурт болсон. Тухайн үед Хойд Солонгосын удирдагч Ким Жон Ун Хятадаас нисэх онгоц түрээслэн уулзалтад очсон байв. Бээжин хүртэл тэрбээр хуягт галт тэргээрээ өндөр хамгаалалт дор явж очжээ.
Хойд Солонгосын удирдагч Ким Жон Ун Ханойд Дональд Трамптай уулзахаар болсноор Вьетнамд анх удаа айлчлах юм. Өмнө нь түүний өвөө Ким Ил Сун 1964 онд Вьетнамд айлчилж байжээ. Дээд хэмжээний уулзалтын бэлтгэл Ханойд хэдийн эхэлсэн ба мотоциклтой цагдаа нар гудамж, талбайгаар эргүүлд гарах болжээ. Уулзалтыг сурвалжлахаар олон улсын хэдэн мянган сэтгүүлч, төлөөлөгчид ирэх тул аюулгүй байдлыг дээд зэргээр хангахад Вьетнам улс анхаарч байна. Түүнчлэн Ханойн засгийн газрын ордны зочид хүлээн авах барилгын гадна болон “Metropole” зочид буудлын гадна АНУ болон Хойд Солонгосын төрийн далбааг өлгөжээ. Одоогоор уулзалт болох газрыг зарлаагүй боловч Хойд Солонгосын талаас Вьетнамын үндэсний хурлын төвд зохиохоос татгалзжээ. АНУ-ын асуудлыг хариуцсан Хойд Солонгосын тусгай төлөөлөгч Ким Хён Чол Ханойд энэ долоо хоногийн сүүлээр ирж АНУ-ын Стивен Биегантай уулзахаар болжээ.

Дэлхий дахинд
The U.S. tariff tantrum: A self-defeating trade war

Editor’s note: Xin Ping is a commentator on international affairs, writing regularly for Xinhua News Agency, CGTN, Global Times, China Daily, etc. The article reflects the author’s views and not necessarily those of CGTN.
Washington’s latest tariff blitzkrieg – slapping “universal” levies on over 180 nations and regions – is setting things on fire at home.
The moment the executive order was signed, U.S. markets went into freefall: the Dow plunged nearly 4 percent, Apple and Nike stocks nosedived, and $6.4 trillion vanished from Wall Street in two days.
This isn’t economic policy. It’s economic arson.
The art of self-sabotage
Will tariffs bring manufacturing home? Despite years of arm-twisting, American tech giant Apple still works with 94.5 percent of its suppliers being overseas.
Apple isn’t an outlier. The semiconductor industry is facing obstacles in reshoring back to the U.S. as well. Intel has paused its Arizona factory. TSMC is delaying U.S. production. The problems hindering “made in America” are systemic and may only be addressed through a broad and profound economic restructuring. Tariffs won’t magically resurrect dead industries; they only inflate prices for already-struggling consumers.
The U.S. tariff spree, unleashed in the name of “America First,” is in fact a masterclass in shooting oneself in the foot. U.S. farmers will be hard hit. In the aftermath of the 2018 China tariff, while U.S. soybean exports eventually rebounded, the farming community suffered irreparable damages: Midwest farm bankruptcies spiked 30 percent, wiping out generations of family farms. Today’s “Tariff 2.0” risks repeating history – but with higher stakes.
China’s counterpunch
Beijing has been defending itself with precise actions, hitting back with matching levies. But its market remains open to others. Germany’s automakers, for instance, now sell more cars in China than at home. ASEAN’s durians and lobsters enter Chinese markets tariff-free under RCEP – a stark contrast to America’s “walled garden” approach.
As China’s commerce ministry stated: “Bullying tactics won’t work. We defend rules, not whims.” Similar tactics have failed before. When the U.S. tried weaponizing small-parcel exemptions to target Chinese goods, U.S. retailers revolted, as 60 percent of affected imports are everyday essentials for low-income households.
Allies: from partners to prey
American allies are not spared either, and their response has also been strong. The EU is poised to approve retaliatory measures. France is warning against “suicidal trade wars.” German industries are lobbying Brussels to hit back harder. Japan is calling the moves “deeply regrettable.”
In Southeast Asia, the irony is thicker than durian pulp as countries like Vietnam face 46 percent tariffs but remain trapped supplying components to U.S. tech giants. An economist in Hanoi reveals the reality: “Trump wants us to be his factory, but not his competitor. That math doesn’t add up.”
The U.S. tariff crusade isn’t just failing – it’s uniting the Global South against Washington. The U.S. only accounts for around 15 percent of global trade. The remaining 85 percent is made up by the rest of the world – including China – and it will not stand idly by and watch the international trade system, the very thing that fostered global prosperity for decades, destroyed by self-serving political motivations.

A woman looks at an electronic stockboard on her computer at a trading company in Hanoi, Vietnam on April 8, 2025. /CFP
The ghost of Smoot-Hawley
History has long given its verdict on tariffs. The 1930 Smoot-Hawley tariffs turned a recession into the Great Depression. The déjà vu is uncanny: U.S. steel tariffs briefly boosted producers but killed 75,000 downstream jobs. American icon motorcycle manufacturer Harley-Davidson was forced to shift production overseas to avoid costs. “Made in America” has become “priced out of America.”
Those in Washington are preaching “short-term pain for long-term gain.” Tell that to the 27 U.S. textile mills shut down in the past 20 months, or the single mom paying 17 percent more for Walmart clothes. Some on Reddit have put it quite well: “Tariffs are taxes on the poor.”
Epilogue: The unlearned lesson
The White House insists this is “historic” – and they’re right. Not since the 1930s has the U.S. so recklessly weaponized trade. But the world has changed: China is deeply integrated into global supply chains, the EU makes its own decisions, and ASEAN won’t ditch prosperity for geopolitics.
The clock is ticking. Every tariff tweet coming from Washington is shredding U.S. credibility. Every market plunge erodes the White House’s “strong economy” narrative. And America’s isolation deepens with every trade deal other countries make on lowered tariffs, such as those between China and ASEAN and European countries.
In the end, it’s not just about the economy. America is turning its back on the world. The path it has chosen is a solitary one.
(If you want to contribute and have specific expertise, please contact us at opinions@cgtn.com. Follow @thouse_opinions on X, formerly Twitter, to discover the latest commentaries in the CGTN Opinion Section.)
Дэлхий дахинд
БНСУ даяар галын нөхцөл байдал ноцтой түвшинд хүрснийг зарлалаа

Дэлхий дахинд
Сөүл хотод авто зам цөмөрч мотоциклтой иргэн унажээ

Өчигдөр буюу даваа гарагт Сөүл хотод авто зам цөмөрч, мотоциклтой иргэн унасан байна. Одоогоор тус иргэнийг аврах ажиллагаа үргэлжилж байгаа аж.
Орон нутгийн цагаар өчигдөр орой 6 цагийн үед Гандун дүүрэг дэх бага сургуулийн ойролцоох авто зам цөмөрч, бараг 20 метрийн өргөнтэй нүх үүссэн байна.
Тус нүх зургаан эгнээтэй замын дөрвийг нь хамарч байгаа бөгөөд нэмж томрох эрсдэлтэй байгаа аж. Улмаар Сөүл хотын захирагч яаралтай арга хэмжээ авахыг үүрэгджээ.
Одоогоор зам цөмөрсөн шалтгааныг тодруулахаар ажиллаж байна.
Гэхдээ албаныхны урьдчилсан байдлаар үзэж буйгаар зам цөмөрсөн шалтгаан нь замын доорх ус дамжуулах хоолой хагарснаас үүдсэн байж болзошгүй гэв.
Осол гарсан замын доор метроны есдүгээр шугамын өргөтгөлийн ажил мөн хийгдэж байжээ.
-
Улс төр19 цаг өмнө
Засгийн газрын дотоод үнэт цаас амжилттай арилжаалагдлаа
-
Нийгэм20 цаг өмнө
Үүлэнд зориудаар нөлөөлж хур тунадас нэмэгдүүллээ
-
Улс төр23 цаг өмнө
“Бонд Форум-2025” ёслол боллоо
-
Нийгэм23 цаг өмнө
Зөвшөөрөлгүй гүүрийг буулгаж 180 метр үерийн хамгаалалтын даланг шинээр барьж байна
-
Нийгэм20 цаг өмнө
Дөрвөн сум болон хилийн боомтууд шилэн кабельд холбогдоогүй байна
-
Улс төр19 цаг өмнө
“Бонд форум-2025” өндөрлөлөө
-
Улс төр21 цаг өмнө
Үндэсний их баяр наадмыг зохион байгуулах хорооны хурал болж байна
-
Нийгэм23 цаг өмнө
Гэр бүлийг дэмжих бодлогодоо хүн ам зүйн асуудлыг голлон анхаарна