Дэлхий дахинд
ЯПОНЫ ТЭРБУМТАН ДЭЛХИЙН ТОЙРОГ ЗАМД 12 ХОНООД АМЖИЛТТАЙ БУЦАЖ ИРЛЭЭ

Дэлхийн тойрог зам дахь Олон Улсын Сансрын Станцад 12 хоног ажиллаж, амьдарсан Японы тэрбумтан өчигдөр эх дэлхийдээ амжилттай буцаж иржээ.
Бэлэн хувцасны онлайн дэлгүүрийг үүсгэн байгуулагч Юсакү Маезава, түүний туслах Ёозо Хирано, Оросын сансрын нисгэгч Александр Мисуркин нар орон нутгийн цагаар Даваа гарагийн өглөө Казахстаны талд шүхрээр газардсан байна.
Газардсаны дараа сансрын нисгэгчдийн эрүүл мэнд хэвийн байгааг Оросын тал мэдээлжээ.
Сансрын нисгэгчдийг тосож авах багийнхан Маезава, Хирано нарт японы уламжлалт гоймонтой шөл бэлдээд байгаа тухай ОХУ-ын батлан хамгаалах яам Ням гарагт мэдээлж байв.
ОХУ арваад жил завсарласан сансрын аялал жуулчлалын хөтөлбөрөө сэргээсний дараа хамгийн анхны үйлчлүүлэгчид нь япончууд болж байгаа юм.
Маезава тойрог зам дахь өдөр тутмын амьдралыг видео дүрсээр баримтжуулсныгаа өөрийн сая орчим дагагчтай YouTube сувгаар олон нийтэд үзүүлэхээр төлөвлөжээ.
Уг баримтат кинонд 46 настай тэрбумтан сансарт хэрхэн шүдээ угаадаг, угаалгын өрөөг хэрхэн ашигладаг талаар тайлбарласан юм байна.
Тухайлбал Маезава станцын жорлонг үзүүлэхдээ “Энд шээх их амархан” гэж ярьжээ.
Үүнээс гадна жингүйдлийн орчинд цайг хэрхэн зөв уух, хэрхэн унтаж амрах талаар өөрийн туршлагаасаа танилцуулсан байна.
Маезава 2023 онд SpaceX-ийн хөлгөөр сарыг тойрох аялалд найман хүн дагуулж явах захиалга өгөөд байгаа юм.
1990 онд сэтгүүлч Тоёохиро Акияма тойрог замын Мир станцад зочилж байжээ. Тэр үеэс хойш сансарт хувиараа ниссэн Япон улсын анхны иргэд Маезава, Хирано нар болж байна.
ОХУ-ын Роскосмос сансрын агентлаг 2001 онд анх аялал жуулчлалын хөтөлбөрөө эхлүүлснээс хойш нийт долоон хүнийг аялуулжээ. Тэдний нэг нь хоёр удаа ниссэн юм байна.
Хамгийн сүүлд 2009 онд Канадын Cirque du Soleil циркийн үүсгэн байгуулагчдын нэг Гай Лалиберт уг хөтөлбөрт хамрагдаж, сансарт ниссэн анхны алиалагч гэгдэж байв.
2011 онд АНУ-ын NASA үндэсний Space Shuttle хөтөлбөрөө зогсоож, сансрын нисгэгчдээ Оросын хөлгөөр тойрог замд хүргэдэг болсноор Роскосмос сансарт жуулчин нисгэхээ зогсоосон юм.
NASA сансрын нисгэгчийн нэг суудлыг $90 саяар худалдаж авдаг болсон тул жуулчинд үйлчлэх хэрэггүй болсон гэж үздэг. Харин өнгөрсөн оноос эхлэн NASA өөрийн сансрын нисгэгчдийг тойрог замд хүргэхдээ SpaceX-ийн хөлгийг ашигладаг болсноор Оросуудын монополи өндөрлөсөн юм.
Роскосмос сансрын жуулчдыг ямар төлбөртэй нисгэдэг талаараа мэдээлж байгаагүй. Зарим эх сурвалж уг төлбөрийг $50-$60 сая гэж мэдээлсэн байдаг.
Эх сурвалж: AFP

Дэлхий дахинд
The U.S. tariff tantrum: A self-defeating trade war

Editor’s note: Xin Ping is a commentator on international affairs, writing regularly for Xinhua News Agency, CGTN, Global Times, China Daily, etc. The article reflects the author’s views and not necessarily those of CGTN.
Washington’s latest tariff blitzkrieg – slapping “universal” levies on over 180 nations and regions – is setting things on fire at home.
The moment the executive order was signed, U.S. markets went into freefall: the Dow plunged nearly 4 percent, Apple and Nike stocks nosedived, and $6.4 trillion vanished from Wall Street in two days.
This isn’t economic policy. It’s economic arson.
The art of self-sabotage
Will tariffs bring manufacturing home? Despite years of arm-twisting, American tech giant Apple still works with 94.5 percent of its suppliers being overseas.
Apple isn’t an outlier. The semiconductor industry is facing obstacles in reshoring back to the U.S. as well. Intel has paused its Arizona factory. TSMC is delaying U.S. production. The problems hindering “made in America” are systemic and may only be addressed through a broad and profound economic restructuring. Tariffs won’t magically resurrect dead industries; they only inflate prices for already-struggling consumers.
The U.S. tariff spree, unleashed in the name of “America First,” is in fact a masterclass in shooting oneself in the foot. U.S. farmers will be hard hit. In the aftermath of the 2018 China tariff, while U.S. soybean exports eventually rebounded, the farming community suffered irreparable damages: Midwest farm bankruptcies spiked 30 percent, wiping out generations of family farms. Today’s “Tariff 2.0” risks repeating history – but with higher stakes.
China’s counterpunch
Beijing has been defending itself with precise actions, hitting back with matching levies. But its market remains open to others. Germany’s automakers, for instance, now sell more cars in China than at home. ASEAN’s durians and lobsters enter Chinese markets tariff-free under RCEP – a stark contrast to America’s “walled garden” approach.
As China’s commerce ministry stated: “Bullying tactics won’t work. We defend rules, not whims.” Similar tactics have failed before. When the U.S. tried weaponizing small-parcel exemptions to target Chinese goods, U.S. retailers revolted, as 60 percent of affected imports are everyday essentials for low-income households.
Allies: from partners to prey
American allies are not spared either, and their response has also been strong. The EU is poised to approve retaliatory measures. France is warning against “suicidal trade wars.” German industries are lobbying Brussels to hit back harder. Japan is calling the moves “deeply regrettable.”
In Southeast Asia, the irony is thicker than durian pulp as countries like Vietnam face 46 percent tariffs but remain trapped supplying components to U.S. tech giants. An economist in Hanoi reveals the reality: “Trump wants us to be his factory, but not his competitor. That math doesn’t add up.”
The U.S. tariff crusade isn’t just failing – it’s uniting the Global South against Washington. The U.S. only accounts for around 15 percent of global trade. The remaining 85 percent is made up by the rest of the world – including China – and it will not stand idly by and watch the international trade system, the very thing that fostered global prosperity for decades, destroyed by self-serving political motivations.

A woman looks at an electronic stockboard on her computer at a trading company in Hanoi, Vietnam on April 8, 2025. /CFP
The ghost of Smoot-Hawley
History has long given its verdict on tariffs. The 1930 Smoot-Hawley tariffs turned a recession into the Great Depression. The déjà vu is uncanny: U.S. steel tariffs briefly boosted producers but killed 75,000 downstream jobs. American icon motorcycle manufacturer Harley-Davidson was forced to shift production overseas to avoid costs. “Made in America” has become “priced out of America.”
Those in Washington are preaching “short-term pain for long-term gain.” Tell that to the 27 U.S. textile mills shut down in the past 20 months, or the single mom paying 17 percent more for Walmart clothes. Some on Reddit have put it quite well: “Tariffs are taxes on the poor.”
Epilogue: The unlearned lesson
The White House insists this is “historic” – and they’re right. Not since the 1930s has the U.S. so recklessly weaponized trade. But the world has changed: China is deeply integrated into global supply chains, the EU makes its own decisions, and ASEAN won’t ditch prosperity for geopolitics.
The clock is ticking. Every tariff tweet coming from Washington is shredding U.S. credibility. Every market plunge erodes the White House’s “strong economy” narrative. And America’s isolation deepens with every trade deal other countries make on lowered tariffs, such as those between China and ASEAN and European countries.
In the end, it’s not just about the economy. America is turning its back on the world. The path it has chosen is a solitary one.
(If you want to contribute and have specific expertise, please contact us at opinions@cgtn.com. Follow @thouse_opinions on X, formerly Twitter, to discover the latest commentaries in the CGTN Opinion Section.)
Дэлхий дахинд
БНСУ даяар галын нөхцөл байдал ноцтой түвшинд хүрснийг зарлалаа

Дэлхий дахинд
Сөүл хотод авто зам цөмөрч мотоциклтой иргэн унажээ

Өчигдөр буюу даваа гарагт Сөүл хотод авто зам цөмөрч, мотоциклтой иргэн унасан байна. Одоогоор тус иргэнийг аврах ажиллагаа үргэлжилж байгаа аж.
Орон нутгийн цагаар өчигдөр орой 6 цагийн үед Гандун дүүрэг дэх бага сургуулийн ойролцоох авто зам цөмөрч, бараг 20 метрийн өргөнтэй нүх үүссэн байна.
Тус нүх зургаан эгнээтэй замын дөрвийг нь хамарч байгаа бөгөөд нэмж томрох эрсдэлтэй байгаа аж. Улмаар Сөүл хотын захирагч яаралтай арга хэмжээ авахыг үүрэгджээ.
Одоогоор зам цөмөрсөн шалтгааныг тодруулахаар ажиллаж байна.
Гэхдээ албаныхны урьдчилсан байдлаар үзэж буйгаар зам цөмөрсөн шалтгаан нь замын доорх ус дамжуулах хоолой хагарснаас үүдсэн байж болзошгүй гэв.
Осол гарсан замын доор метроны есдүгээр шугамын өргөтгөлийн ажил мөн хийгдэж байжээ.
-
Нийгэм5 цаг өмнө
Агаарын хөлгийн түлш нийлүүлэх тухай Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийн төслийг дэмжсэнгүй
-
Улс төр5 цаг өмнө
Зам тээврийн ослын 98 хувь нь жолоочоос шалтгаалж байна
-
Нийгэм8 цаг өмнө
Авлигын дөрвөн хэргийг шүүхэд шилжүүлжээ
-
Нийгэм7 цаг өмнө
Улаанбаатар хотын 100 байршилд автобусны карт цэнэглэгч киоск төхөөрөмжийг байршууллаа
-
Эдийн засаг6 цаг өмнө
НӨАТ-ын буцаан олголт энэ сард иргэдийн дансанд орно
-
Эдийн засаг11 цаг өмнө
Шивээхүрэн боомтоор 758 мянган тонн нүүрс экспортолжээ
-
Нийгэм10 цаг өмнө
ХӨСҮТ: Улаанбурхан өвчний 688 тохиолдол бүртгэгджээ
-
Улс төр11 цаг өмнө
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ: Нийгэм, эдийн засагт өгөөжөө өгөх хувийн хэвшлийн төсөлд Засгийн газар дэмжлэг үзүүлнэ